- ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΥ.Κ.Π.Ε.Β.Ε. 7 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
- Συνάντηση με Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας
- Στάση εργασίας 11 Μαίου 2018
- Μεταθέσεις Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- Κινητοποιήσεις Παρασκευή 30-03-2018
«Σολ-Μι Ντο-Λα, Διαβάζω-Γράφω, Ακούω-Τραγουδώ»: μια Πρόταση Διδασκαλίας της Θεωρίας, του Σολφέζ και του Ντικτέ στο Δημοτικό Σχολείο μέσα από 100 Ελληνικά Παραδοσιακά Τραγούδια:
Φανή Μώραλη, Γιώτα Τηγανούρια
Καθηγήτριες Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ένα από τα βασικά μέρη του μαθήματος της μουσικής είναι η διδασκαλία της μουσικής γραφής και ανάγνωσης. Ο εκπαιδευτικός της μουσικής στο δημοτικό σχολείο καθώς δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένο υλικό, καλείται να οργανώσει μια σειρά μαθημάτων για να διδάξει τα βασικά θεωρητικά στοιχεία της δυτικής σημειογραφίας και να βρει ένα αντίστοιχο υλικό( μελωδίες, τραγούδια) πάνω στο οποίο θα βασίσει τη μουσική πράξη. Όσον αφορά στο θεωρητικό μέρος δεν έχουμε και πολλές επιλογές, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα διδάξουμε τις βασικές ρυθμικές αξίες, το πεντάγραμμο, κ.λ.π. Ποιό θα είναι όμως το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί για να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη και πώς θα συνδυαστούν αυτά τα δύο; Προτείνουμε, μια μέθοδο η οποία στηρίζεται στις εξής επιλογές:
Θέμα: « Μοριοδότηση των κριτηρίων επιλογής στελεχών εκπαίδευσης»
Κυρία Υπουργέ,
Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σας απέστειλε στις 12-3-2010 (αρ. πρωτ. 44) τις προτάσεις της για την επιμόρφωση και την επιλογή στελεχών. Αναφέραμε μεταξύ άλλων και για τη μοριοδότηση του διδασκαλείου ότι, δηλαδή, είναι αδιανόητο να μοριοδοτείται όσο ένας μεταπτυχιακός τίτλος. Επίσης, σας γνωστοποιήσαμε ότι οι καθηγητές που εργάζονται στην Α/θμια Εκπαίδευση, δεν έχουν το δικαίωμα να φοιτήσουν στο διδασκαλείο, αν και το επιθυμούν. Με βάση το νέο νόμο 3848/2010 η βαθμολόγηση του διδασκαλείου ήταν 2 μόρια και ψηφίστηκε έτσι ακριβώς. Τι μεσολάβησε για να φέρετε τροπολογία, η οποία αυξάνει τη μοριοδότηση του διδασκαλείου από 2 σε 3 μόρια; Επιπρόσθετα, οι καθηγητές πρωτοβάθμιας δε δικαιούνται να παρακολουθήσουν την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στις Τ.Π.Ε.
Πότε και πώς θα συνταξιοδοτηθούν άνδρες και γυναίκες από όλα τα Ταμεία; Πώς θα συνταξιοδοτηθούν μητέρες με ανήλικα παιδιά; Γρηγορότερα στη σύνταξη με εξαγορά πλασματικών χρόνων; Τι ισχύει για βαρέα και ανθυγιεινά;
Έναν χρήσιμο και πλήρη ασφαλιστικό οδηγό για όλους τους ασφαλισμένους εξέδωσε η ΠΟΣΕ- ΙΚΑ αναλύοντας τους δύο νόμους (3863/2010 και 3865/2010) με πίνακες και παραδείγματα.
Όσον αφορά το νέο Ασφαλιστικό, από την 1.1.2011 θα πρέπει να τονιστεί ότι αλλάζουν τα εξής:«Η μουσική εκπαίδευση στο ελληνικό σχολείο αλλάζει: Εμείς;»
της Γεωργίας Γ. Μαρκέα
Σχολική Σύμβουλος Μουσικής (ΠΕ16) με έδρα την Α΄ Διεύθυνση Δ.Ε. Αθήνας
PhD και post-doc στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Institute of Education
E-mail: gmarkea@gmail.com
Κινητό: 6974765321
Το σύγχρονο σχολείο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αξία της μουσικής εκπαίδευσης μέσα από ένα πρίσμα διαπολιτισμικότητας και διαθεματικότητας. Η Μουσική θα διδάσκεται πλέον σε ειδικά εξοπλισμένη για τις ανάγκες του μαθήματος αίθουσα, αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς της ειδικότητας και μάλιστα από την Α΄ Δημοτικού, όπου θα είναι δίωρο μάθημα. Αυτά προβλέπονται από το Φ. 12/829/88413/Γ1/20-07-2010, το οποίο αναφέρεται στη διδασκαλία-πρόγραμμα σπουδών των νέων διδακτικών αντικειμένων τα οποία θα εισαχθούν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.
Προξένου Κορομηλά 51, Γραφείο 213
Θεσσαλονίκη, TK: 54622 |
|
info@okpe.gr | |
2310-256260 | |
2310-256260 |
Για την εγγραφή σας στο Newsletter, ώστε να λαμβάνετε τα νέα της Ο.Κ.Π.Ε. απευθείας στο e-mail σας, χρησιμοποιήστε τη Φόρμα επικοινωνίας ακολουθώντας τις οδηγίες
Read more...