Η απόφαση (15/10/24) του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών δικαιώνει τους/τις δόκιμους εκπαιδευτικούς που προσέφυγαν ενάντια στις άδικες ανακλήσεις των διαπιστωτικών τους πράξεων (αρχικά για την Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Αττικής).
Ακυρώνονται οι παράνομες πράξεις ανάκλησης των πρώτων διαπιστωτικών για τους νεοδιόριστους του 2020 με το σκεπτικό ότι κακώς ανακλήθηκαν με πρόσχημα την μη αξιολόγησή τους γιατί μέχρι την έκδοσή τους δεν υπήρχε σχετικό κανονιστικό πλαίσιο.
” Ήδη, με την κρινόμενη αίτηση, οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί ζητούν την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, ισχυριζόμενοι, μεταξύ άλλων, ότι έχει εκδοθεί κατ’ εσφαλμένη εφαρμογή νόμου, καθώς, εν προκειμένω ,λόγω έλλειψης ,κατά τον κρίσιμο χρόνο, Υπουργικής Απόφασης περί καθορισμού του τρόπου αξιολόγησης των δοκίμων εκπαιδευτικών, εφαρμοστέες ήταν οι διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007 περί αυτοδίκαιης μονιμοποίησης αυτών (δοκίμων), με τη συμπλήρωση διετούς ευδόκιμης δοκιμαστικής υπηρεσίας, όπως ορθώς κρίθηκε με την ανακληθείσα απόφαση. Από την πλευρά του, ο καθ’ ου, με την από 13-12-2023 έκθεση απόψεων, ισχυρίζεται ότι οι διατάξεις του άρθρου 78 του ν. 4823/2021, οι οποίες ίσχυαν ήδη από τον χρόνο δημοσίευσής του (3-8-2021), προβλέπουν ρητώς ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προηγείται της μονιμοποίησής τους.
9. Επειδή, εν όψει των διατάξεων που παρατέθηκαν και ερμηνεύτηκαν σχετικώς με τη διαδικασία αξιολόγησης, ως προϋπόθεσης για την μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει διετή δοκιμαστική περίοδο, μη νομίμως ανακλήθηκε, με έρεισμα τις διατάξεις του άρθρου 78 παρ. 3 του ν. 4823/2021, η Φ .10.1./1752/5-4-2023 απόφαση της Διευθύντριας Δ.ΠΕ. Δυτικής Αττικής περί μονιμοποίησης των αιτούντων, λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής ευδόκιμης υπηρεσίας, κατά (συμπληρωματική) εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007, δεδομένου ότι, κατά το χρόνο λήξης της διετούς δοκιμαστικής περιόδου από τον διορισμό των εν λόγω εκπαιδευτικών, καθώς και κατά τον χρόνο έκδοσης της ανακληθείσας απόφασης, δεν ήταν εφικτή η διενέργεια της αξιολόγησης αυτών, ελλείψει του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου, πρέπει, συνεπώς, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη ανακλητική απόφαση, κατ’ αποδοχή του σχετικού ισχυρισμού των αιτούντων, καθισταμένης ούτω αλυσιτελούς της εξέτασης των λοιπών λόγων ακύρωσης που παρατίθενται στο δικόγραφο.”
Η Απόφαση
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Τμήμα Η΄
ΑΚΥΡΩΤΙΚΟΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 17 Απριλίου 2024 με την εξής σύνθεση: Δήμητρα Αλεβιζοπούλου, Πρόεδρο Εφετών Δ.Δ., Αφροδίτη Σφυρή και Βασιλική – Άλκηστη Καλλίτση, Εφέτες Δ.Δ., Γραμματέας η Ευγενία Κωστόγιαννη, δικαστική υπάλληλος,
γ ι α να δικάσει την με αριθμό καταχώρησης ΑΚ 877/29-5-2023 αίτηση ακύρωσης
τ ω ν: …
για τους οποίους παραστάθηκε η πληρεξούσια δικηγόρος Μαρία – Μαγδαληνή Τσίπρα, με δήλωση που κατέθεσε, σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 4509/2017,περί μη εμφάνισής της, πλην του 12ου αιτούντα, ο οποίος δεν παραστάθηκε
κ α τ ά του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για τον οποίο παραστάθηκε η Πάρεδρος του Ν.Σ.Κ. Μαρία Παπίδα
Η υπόθεση συζητήθηκε αφού η εισηγήτρια Βασιλική – Άλκηστη Καλλίτση αναφέρθηκε στη σχετική έκθεσή της (άρθρο 33 παρ. 1 εδ. α’ του π.δ. 18/1989).
Μετά τη συνεδρίαση, το Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη και αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα, σκέφθηκε κατά το νόμο.
1. Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση, για την άσκηση της οποίας καταβλήθηκε παράβολο ποσού 150 ευρώ (σχ. το 588111340953 1127 0059 ηλεκτρονικό παράβολο) ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της Φ 10.1./1752/6-4-2023 απόφασης της Διευθύντριας Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής, με την οποία η ανωτέρω ανακάλεσε προγενέστερη (Φ.10.1/6728/18-10-2022) απόφασή της, περί μονιμοποίησης των αιτούντων, εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
2. Επειδή, με το ν. 3528/2007 «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.» (Α 26), όπως οι διατάξεις αυτού ίσχυαν κατά τον κρίσιμο χρόνο, προβλέπεται ότι: «Έκταση εφαρμογής. 1. Στις διατάξεις του παρόντος Κώδικα υπάγονται οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι του κράτους και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. 2. Υπάλληλοι ή λειτουργοί του κράτους ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, οι οποίοι, κατά συνταγματική ή νομοθετική πρόβλεψη, διέπονται από ειδικές διατάξεις, καθώς και οι υπάλληλοι των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές γι` αυτούς διατάξεις.» (άρθρο 2), «1. Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, που διορίζονται σε οργανικές θέσεις, διανύουν δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της οποίας απολύονται για λόγους που ανάγονται στην υπηρεσία τους μόνο μετά από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. 2… 3. Με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδίκαια, με εξαίρεση τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή για τους οποίους υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα ή υπάρχει δυσμενής έκθεση Αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων. Στις τελευταίες αυτές περιπτώσεις για τη μονιμοποίηση ή μη αποφαίνεται το υπηρεσιακό συμβούλιο εντός δύο (2) μηνών από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας. Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου που είναι αρμόδιο για το διορισμό.» (άρθρο 40).
3. Επειδή, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 4589/2019 (Φ.Ε.Κ. 13Α): «ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε` ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΕΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο 62 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. 1. Οι υποψήφιοι που εντάσσονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Α`, Β` και Γ` (Γ1` και Γ2`) μπορεί να διορίζονται κατά τη διάρκεια της ισχύος τους, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, σε κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π., εφόσον πληρούν τα γενικά προσόντα διορισμού και δεν συντρέχουν στο πρόσωπό τους κωλύματα διορισμού στο Δημόσιο. … 7. Οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο (2) έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Αν νεοδιοριζόμενος δεν κριθεί κατάλληλος να μονιμοποιηθεί, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α` του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 (Α`167) .…. Άρθρο 67 καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που βρίσκεται σε αντίθεση προς τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου». Εξάλλου, κατά τα οριζόμενα στον ν. 4823/2021 (Φ.Ε.Κ. 136Α): «Αντικείμενο 1…2. Αντικείμενο του Γ’ Μέρους είναι η αξιολόγηση των στελεχών και των εκπαιδευτικών με την εισαγωγή ενός θεσμοθετημένου, ολοκληρωμένου και αποτελεσματικού πλαισίου παρακολούθησης και ελέγχου της αξιολογικής διαδικασίας.» (άρθρο 1), «ΜΕΡΟΣ Γ…. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης 1. Οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης αξιολογούνται ως εξής: α) Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους β) … γ) Οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης της γενικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως βαθμίδας, αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους. … 7. Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογούνται, όπως και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη.» (άρθρο 66). «Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών 1. Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από εξαιρετικό, σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού. 2. Όσον αφορά στο πεδίο Α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια: …. 5. Όσον αφορά στο πεδίο Β, η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού αξιολογούνται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, με βάση τα εξής κριτήρια (άρθρο 67), «1. Κάθε εκπαιδευτικός ή μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) δύναται να καταχωρίζει σε ηλεκτρονικό φάκελο, στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- ΕΨΠ), τεκμήρια σχετικά με την επιμορφωτική εμπειρία του ως επιμορφωτή και επιμορφούμενου, το σχετικό με την παιδαγωγική και τη διδακτική συγγραφικό έργο του, το διδακτικό έργο του, τη συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα, καθώς και κάθε είδους δράσεις που συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του ρόλου του στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία. 2. … 3. Κάθε εκπαιδευτικός ή μέλος του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. καταχωρίζει στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81, το αργότερο μέχρι την οργανωμένη συνάντησή του με τον αξιολογητή για συζήτηση, σχετικά με τη διδασκαλία ή το υποστηρικτικό έργο ή πρόγραμμα, που κατέστη αντικείμενο παρακολούθησης, έκθεση αυτοαξιολόγησης, η οποία δύναται να παραπέμπει σε τεκμήρια που έχει καταχωρίσει στον ηλεκτρονικό φάκελό του ή να συνοδεύεται από νέα στοιχεία, που αφορούν στο παιδαγωγικό ή διδακτικό έργο του, προς τεκμηρίωση των απόψεων και ισχυρισμών του. (άρθρο 72), «1. Η αξιολογική κρίση βασίζεται στην τεκμηριωμένη αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου από τους αξιολογητές …. 6. Ο αξιολογητής συζητά με τον εκπαιδευτικό την αξιολογική κρίση του, τεκμηριώνοντας την αποτίμησή του. Ο εκπαιδευτικός δύναται να υποβάλει σε διάστημα πέντε (5) ημερών έκθεση με τις παρατηρήσεις του, σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία, ως προς την αξιολογική κρίση. Η έκθεση του εκπαιδευτικού καταχωρίζεται στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.» (άρθρο 73), «1. …. 4. Το έργο των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογείται ανά έτος.» (άρθρο 77), «1…3. Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό», κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α’ ή Β’, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη.» (άρθρο 78), «1. Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση κατά των εκθέσεων αξιολόγησης ενώπιον τριμελούς Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης, η οποία συνιστάται στην έδρα κάθε μίας από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης …» (άρθρο 79), «Ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Με ευθύνη της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σχεδιάζεται, προγραμματίζεται, αναπτύσσεται, επικαιροποιείται και λειτουργεί, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – EΨΠ) στην οποία: α) τηρούνται οι ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), β) καταχωρίζονται οι έγγραφες εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των αξιολογούμενων, οι αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ή τεκμήριο σχετίζεται με διενεργούμενη αξιολόγηση και ο αξιολογητής ή ο αξιολογούμενος επιθυμεί να καταχωρίσει ηλεκτρονικά, καθώς αφορά σε εκκρεμή αξιολογική διαδικασία και γ) υποβάλλονται αντιρρήσεις ή ενστάσεις ή και τα στοιχεία στα οποία ερείδονται, στις περιπτώσεις που προβλέπεται η υποβολή τους ηλεκτρονικά.(άρθρο 81), «1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δύναται να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα και αναγκαίες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, την ανάπτυξη, επικαιροποίηση και λειτουργία της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής του άρθρου 81 με εξειδίκευση όσων υποχρεώσεων ή όρων πρέπει να τηρούνται, σύμφωνα με τον ν. 4624/2019 (Α’ 137) και τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ΕΕ L 119). 2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και γνώμη της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), δύναται να καθορίζεται κάθε ειδικότερο θέμα, σχετικά με τη μορφή και το περιεχόμενο των καταχωριζόμενων στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81 φακέλων, εκθέσεων αυτοαξιολόγησης των αξιολογούμενων και αξιολογικών εκθέσεων των αξιολογητών, αντιρρήσεων, ενστάσεων και λοιπών εγγράφων, που σχετίζονται με την αξιολόγηση των στελεχών, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), τον τρόπο καταχώρισης, διαχείρισής τους και γνωστοποίησής τους σε κάθε ενδιαφερόμενο, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της διαδικασίας αξιολόγησης των στελεχών, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π..»( άρθρο 83).
4. Επειδή εξάλλου, κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 62 παρ. 7 του ν. 4589/2019 και 83 παρ. 2 του ν. 4823/2021, εκδόθηκε η 9950/ΓΔ5 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β 388 /27-1-2023), σύμφωνα με την οποία «1. Το έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα από τα αρμόδια όργανα αξιολόγησης και όσον αφορά στα αντικείμενα αξιολόγησης που ειδικώς ορίζονται στο άρθρο 66 του ν. 4823/2021 (Α` 136). Στην εν λόγω κλίμακα το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό ή μη ικανοποιητικό.2. Με τη χρήση περιγραφικής κλίμακας αξιολόγησης αξιοποιούνται επίθετα ή φράσεις για να περιγραφούν οι προδιαγραφές, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά στις παραμέτρους του επιτελούμενου παιδαγωγικού, διδακτικού ή υποστηρικτικού έργου. Οι προβλεπόμενες τέσσερις (4) αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών παραμέτρων. Η βαθμίδα του μη ικανοποιητικού δηλώνει τη σχετική απουσία των επιθυμητών προδιαγραφών και οι επόμενες βαθμίδες δηλώνουν τη σταδιακή ανάπτυξή τους μέχρι και τον υψηλότερο βαθμό για τον μαθησιακό και τον αναπτυξιακό τομέα ανά συγκεκριμένη μαθητική ηλικία και, λαμβανομένου υπόψη κάθε φορά του υφιστάμενου κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου, καταγράφεται η σταδιακή, ανοδική πορεία, με διαρκή προσπάθεια και κατάλληλη στήριξη, των αξιολογούμενων και η σταδιακή προαγωγή, βελτίωση και τελικά υλοποίηση ενός αξιόλογου, από την άποψη της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας, εκπαιδευτικού ή υποστηρικτικού έργου.» (άρθρο 3) ,«Καταχώριση από τους αξιολογούμενους στοιχείων σε ηλεκτρονικό φάκελο 1. Κάθε εκπαιδευτικός ή μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) δύναται να καταχωρίζει σε ηλεκτρονικό φάκελο, στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4823/2021 (Α` 136), τις ακόλουθες, μεταξύ άλλων, πληροφορίες: … (άρθρο 9), «1. Κάθε εκπαιδευτικός ή μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) καταχωρίζει στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4823/2021 (Α` 136), το αργότερο μέχρι την οργανωμένη συνάντησή του με τον αξιολογητή για συζήτηση σχετικά με τη διδασκαλία ή το υποστηρικτικό έργο που καθίσταται αντικείμενο παρακολούθησης και αξιολόγησης, έκθεση αυτοαξιολόγησης, η οποία δύναται να παραπέμπει σε τεκμήρια που έχει καταχωρίσει στον ηλεκτρονικό φάκελό του που αφορούν στο παιδαγωγικό, διδακτικό ή υποστηρικτικό έργο του, προς τεκμηρίωση των απόψεων και ισχυρισμών του. … 2. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης περιλαμβάνει τουλάχιστον: α) σύντομη περιγραφή μαθησιακού και κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου εντός του οποίου λαμβάνει χώρα το διδακτικό, παιδαγωγικό, συμβουλευτικό ή υποστηρικτικό έργο ή πρόγραμμα, β) στόχους που τέθηκαν …..ια)…» ( άρθρο 10),«1. Την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων του έργου των εκπαιδευτικών ή των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) έχουν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης. 2. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, υποβάλλουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετήσιο προγραμματισμό των αξιολογήσεων στην περιοχή ευθύνης τους. 3. Τα πρόσωπα που έχουν την ευθύνη της παρ. 1 επιλέγουν τους προς αξιολόγηση εκπαιδευτικούς ή μέλη Ε.Ε.Π – Ε.Β.Π., καθορίζουν τον χρόνο έναρξης και λήξης της αξιολογικής περιόδου, συνολικά ή ανά αξιολογητή, και, γενικά, παρακολουθούν την πρόοδο της διαδικασίας αξιολόγησης και επιμελούνται της απρόσκοπτης εξέλιξής της.4. Οι αξιολογητές οφείλουν να συνεργάζονται αρμονικά με τους αξιολογούμενους. Στο πλαίσιο αυτό και στις περιπτώσεις που προβλέπεται, οι αξιολογητές καλούνται, σε συνεννόηση με τους αξιολογούμενους, να κανονίζουν συνάντηση, είτε διά ζώσης είτε εξ αποστάσεως, στη διάρκεια της οποίας συνοργανώνουν και συνδιαμορφώνουν τη δομή της παρακολούθησης της διδασκαλίας διευκρινίζοντας τυπικά θέματα, όπως την ώρα, ημέρα, τάξη, τμήμα, μάθημα, καθώς και θέματα, όπως την ιδιαίτερη εστίαση και ενδεχόμενα συμπληρωματικά στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως βοηθητικά τεκμήρια για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας σχετικά με την προσωπικότητα και το έργο των αξιολογούμενων. Τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης καταγράφονται σε πρακτικό, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Α, το οποίο συνυπογράφεται από αξιολογητές και αξιολογούμενους, αμελλητί και πάντως πριν από την παρακολούθηση της συμφωνημένης πρώτης διδασκαλίας. Αντίγραφο του εγγράφου αυτού καταχωρίζεται από τους αξιολογητές στον ηλεκτρονικό φάκελο των αξιολογουμένων, στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4823/2021 (Α` 136), το αργότερο μέχρι την υποβολή της αξιολογικής έκθεσης από τον αξιολογητή. Το πρακτικό αυτό αποτελεί τεκμήριο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση που αξιολογούμενος δεν συμπράττει στη διαδικασία και τις ενέργειες των προηγούμενων εδαφίων, αυτές ολοκληρώνονται μονομερώς από τον/τους αξιολογητή/τές, οι οποίοι συντάσσουν και υπογράφουν μόνοι τους το πρακτικό του τρίτου εδαφίου, στο οποίο καταγράφουν την αποχή του αξιολογουμένου από την εν λόγω διαδικασία και το γνωστοποιούν επί αποδείξει στον αξιολογούμενο με κάθε πρόσφορο τρόπο προκειμένου να προβούν στο επόμενο στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας. 5. … 6. …. 7. Η αξιολογική έκθεση επιβάλλεται να είναι αιτιολογημένη και κάθε αξιολογική κρίση που εκφέρεται με αυτήν πρέπει να τεκμηριώνεται με ειδική αναφορά στα πορίσματα των αξιολογητών από: α) τις συναντήσεις προετοιμασίας της παρατήρησης διδασκαλιών ή υποστηρικτικών έργων ή προγραμμάτων ή παρουσιάσεων και αναλύσεων μελετών περίπτωσης συμβουλευτικών, υποστηρικτικών ή παιδαγωγικών έργων, β) τις παρατηρήσεις διδασκαλιών ή υποστηρικτικών έργων ή προγραμμάτων ή παρουσιάσεων και αναλύσεων μελετών περίπτωσης διερεύνησης αναγκών, σχεδιασμού αξιολογικής έκθεσης, παρέμβασης ή υποστήριξης είτε μαθητών και οικογενειών είτε σχολικής κοινότητας, γ) τις συζητήσεις ανατροφοδότησης και τον αναστοχασμό μετά τις παρατηρήσεις της περ. β, δ) τις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, ε) τα στοιχεία ή τεκμήρια, όσα ο αξιολογούμενος έχει συγκεντρώσει στον ηλεκτρονικό φάκελό του ή σε όσα ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει, στ) τα στοιχεία ή τεκμήρια που έχουν συγκεντρώσει οι αξιολογητές και ζ) τις παρατηρήσεις, ή εκθέσεις των αξιολογουμένων της παρ. 6. Η αποτίμηση του διδακτικού, παιδαγωγικού, συμβουλευτικού ή υποστηρικτικού έργου των αξιολογουμένων και η ένταξη αυτού σε μια (1) από τις τέσσερις (4) βαθμίδες της προβλεπόμενης κλίμακας επιβάλλεται να γίνεται τεκμηριωμένα με την υπαγωγή συγκεκριμένων πραγματικών στοιχείων, περιστατικών, περιστάσεων, δεδομένων και χαρακτηριστικών συνδεόμενων ή σχετιζόμενων ευθέως με το αξιολογούμενο έργο ορισμένου και συγκεκριμένου κάθε φορά υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικού ή μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. στα ανά πεδίο αξιολόγησης κριτήρια και τις λοιπές αξιολογικές παραμέτρους, οι οποίες προβλέπονται στα άρθρα 67 έως και 71 του ν. 4823/2021 και 4 έως και 8 της παρούσας και τη συνδρομή των οποίων οι αξιολο-γητές επιβάλλεται να εξακριβώσουν και τεκμηριώσουν αιτιολογημένα, όσον αφορά σε κάθε μία ξεχωριστά υπό αξιολόγηση περίπτωση. Η απλή και αόριστη επανάληψη του περιεχομένου διατάξεων του ν.4823/2021 και της πα-ρούσης, καθώς και η γενικευμένη χρήση στερεότυπων ή τυποποιημένων εκφράσεων ή και προτύπων ή υποδειγμάτων αξιολογικών εκθέσεων δεν προσδίδουν επαρκή και προσήκουσα αιτιολογία στις αξιολογικές εκθέσεις. 8. Η ορθή εφαρμογή και τήρηση της παρ. 7 από τους αξιολογητές ελέγχεται και επιβεβαιώνεται από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης αντίστοιχα, στην περιοχή ευθύνης της οποίας υπάγεται η σχολική μονάδα ή η εκπαιδευτική ή υποστηρικτική υπηρεσία ή δομή, στην οποία υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή τα μέλη του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. που αξιολογήθηκαν. Για τον σκοπό αυτό οι αξιολογητές τους αποστέλλουν τις εκθέσεις αξιολόγησης που συνέταξαν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από τη σύνταξή τους» ( άρθρο 11).
5. Επειδή, περαιτέρω, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 83 παρ. 1 του ν. 4823/2021, εκδόθηκε η 12980/Ε3/ΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β 602/8-2-2023) στο άρθρο 1 της οποίας ορίζεται «Ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 1. Δημιουργείται η ειδική ψηφιακή εφαρμογή (πλατφόρμα) του άρθρου 81 του ν. 4823/2021 (Α` 136), η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- EΨΠ ή ΕΨΠ), για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της διαδικασίας αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 2. Η εφαρμογή – πλατφόρμα σχεδιάζεται, υλοποιείται, αναβαθμίζεται, επικαιροποιείται και συντηρείται, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε.» («ΕΔΥΤΕ Α.Ε.»), η οποία εποπτεύεται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η εφαρμογή βασίζεται στις λειτουργικότητες δημιουργίας – έκδοσης εγγράφων και τήρησης θυρίδων πολιτών και φορέων, μέσω της ΕΨΠ, σύμφωνα με τα άρθρα 24, 26, 27 και 29 του ν. 4727/2020 (Α` 184), με δυνατότητες διαλειτουργικότητας με φορείς του δημόσιου τομέα κατά την έννοια του άρθρου 84 του ίδιου νόμου. 3. Στην ως άνω ψηφιακή εφαρμογή εισάγονται και έπειτα τηρούνται τα δεδομένα και τα στοιχεία του ηλεκτρονικού φακέλου των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., όπως ορίζονται στο άρθρο 9 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β` 388) και ειδικότερα: α) Καταχωρίζονται οι έγγραφες εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των αξιολογούμενων, οι αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο, στοιχείο ή τεκμήριο σχετίζεται με διενεργούμενη αξιολόγηση και ο αξιολογητής ή ο αξιολογούμενος επιθυμεί να καταχωρίσει ηλεκτρονικά κατά την εκκρεμή αξιολογική διαδικασία και β) υποβάλλονται παρατηρήσεις ή ενστάσεις ή και τα στοιχεία, στα οποία αυτές ερείδονται, στις περιπτώσεις που προβλέπεται η υποβολή τους ηλεκτρονικά.».
6. Επειδή, από το συνδυαστικό περιεχόμενο των διατάξεων που προπαρατέθηκαν, προκύπτει ότι, προϋπόθεση για την μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών, είναι η αξιολόγησή τους κατά τη λήξη της προβλεπόμενης διετούς δοκιμαστικής περιόδου, βάσει της διαδικασίας που διαγράφεται στα άρθρα 66 – 79 του ν. 4823/2021. Ωστόσο, το ρυθμιστικό περιεχόμενο υλοποίησης της εν λόγω διαδικασίας δεν είχε ολοκληρωθεί προ της εκδόσεως Α. της 9950/ΓΔ5 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β 388 /27-1-2023), με την οποία καθορίστηκαν το πρώτον λεπτομέρειες ουσιώδεις για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αξιολόγησης, ειδικότερα δε, προσδιορίστηκαν, μεταξύ άλλων, τα αρμόδια όργανα για τον προγραμματισμό των αξιολογήσεων, το περιεχόμενο των εκθέσεων αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης, καθώς και του Πρακτικού συζήτησης, ενώ διασαφηνίστηκαν ουσιώδεις έννοιες της διαδικασίας, όπως η χρήση τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας, καθώς και το είδος των καταχωρηστέων πληροφοριών που αφορούν στα προσόντα των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών .Β. της 12980/Ε3/ΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β 602/8-2-2023), με την οποία εκπονήθηκε η προβλεπόμενη από το άρθρο 81 του ν. 4823/2021 ειδική ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, δια της οποίας λαμβάνουν χώρα όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες των εμπλεκόμενων στην διαδικασία αξιολόγησης προσώπων. Γενομένων των ανωτέρω δεκτών, για το διάστημα κατά το οποίο εξέλιπε το ρυθμιστικό πλαίσιο υλοποίησης της διαδικασίας αξιολόγησης, κατά τα προαναφερόμενα, ετύγχαναν εφαρμογής , συμπληρωματικώς, οι διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007 περί μονιμοποίησης δοκίμων λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής υπηρεσίας .
7. Επειδή, τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας «1. Αρμόδιο για την ανάκληση της ατομικής διοικητικής πράξης όργανο είναι εκείνο που την εξέδωσε ή που είναι αρμόδιο για την έκδοσή της .2…». Εξάλλου, σύμφωνα με τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου, ανάκληση διοικητικής πράξης δεν επιτρέπεται ,κατά κανόνα ,για διαφορετική εκτίμηση των πραγματικών συνθηκών, αλλά μόνο για λόγους νομιμότητας. Κατ’ εξαίρεση, είναι επιτρεπτή η ανάκληση και νόμιμης διοικητικής πράξης, όταν αυτό επιβάλλεται από λόγους γενικότερου δημόσιου συμφέροντος (ΣΤΕ 3905/2003, 2602/2000), απαιτουμένης, ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, ειδικής αιτιολογίας (ΣτΕ 3102/2005).
8. Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία του φακέλου της δικογραφίας προκύπτουν τα κάτωθι: Οι αιτούντες, εκπαιδευτικοί Π.Ε. Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υπηρετούντες άπαντες σε σχολικές μονάδες της Δυτικής Αττικής, μονιμοποιήθηκαν από 19-8-2022, δυνάμει της Φ 10.1/6728/18-10-2022 απόφασης της αρμόδιας Διευθύντριας (Α/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, λόγω συμπλήρωσης, σύμφωνα με το άρθρο 40 του ν. 3528/2007, διετούς πραγματικής και ευδόκιμης υπηρεσίας από τη χρονολογία του διορισμού τους (19-8-2020). Της εν λόγω απόφασης προηγήθηκε η 30/17-10-2022 απόφαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής, με την οποία, το εν λόγω συλλογικό όργανο, λαμβάνοντας υπόψιν, μεταξύ άλλων, τις διατάξεις των άρθρων 62 παρ. 7 του ν. 4589/2019 και 40 του ν. 3528/2007, καθώς και τα στοιχεία των προσωπικών Υπηρεσιακών Μητρώων των αιτούντων «από τα οποία προέκυψε ότι (αυτοί) συμπλήρωσαν 2 έτη πραγματικής ευδόκιμης υπηρεσίας, ότι δεν τους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή και ούτε εκκρεμεί σε βάρος τους πειθαρχική δίωξη ή κατηγορία», εισηγήθηκε την μονιμοποίηση των ανωτέρω εκπαιδευτικών. Κατόπιν, εκδόθηκε η Φ 10.1./1752 /6-4-2023 απόφαση της ίδιας ως άνω Διευθύντριας (προσβαλλόμενη), με την οποία, βάσει της 6/6-4-2023 απόφασης του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής ,ανακλήθηκε η από 19-8-2022 μονιμοποίησή τους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 7 του άρθρο 62 του ν. 4589/2019 καθώς και των παρ. 1,2,3 του άρθρου 78 του ΚΕΦ Γ του ν. 4823/2021. Ήδη, με την κρινόμενη αίτηση, οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί ζητούν την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, ισχυριζόμενοι, μεταξύ άλλων, ότι έχει εκδοθεί κατ’ εσφαλμένη εφαρμογή νόμου, καθώς, εν προκειμένω ,λόγω έλλειψης ,κατά τον κρίσιμο χρόνο, Υπουργικής Απόφασης περί καθορισμού του τρόπου αξιολόγησης των δοκίμων εκπαιδευτικών, εφαρμοστέες ήταν οι διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007 περί αυτοδίκαιης μονιμοποίησης αυτών (δοκίμων), με τη συμπλήρωση διετούς ευδόκιμης δοκιμαστικής υπηρεσίας, όπως ορθώς κρίθηκε με την ανακληθείσα απόφαση. Από την πλευρά του, ο καθ’ ου, με την από 13-12-2023 έκθεση απόψεων, ισχυρίζεται ότι οι διατάξεις του άρθρου 78 του ν. 4823/2021, οι οποίες ίσχυαν ήδη από τον χρόνο δημοσίευσής του (3-8-2021), προβλέπουν ρητώς ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προηγείται της μονιμοποίησής τους.
9. Επειδή, εν όψει των διατάξεων που παρατέθηκαν και ερμηνεύτηκαν σχετικώς με τη διαδικασία αξιολόγησης, ως προϋπόθεσης για την μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει διετή δοκιμαστική περίοδο, μη νομίμως ανακλήθηκε, με έρεισμα τις διατάξεις του άρθρου 78 παρ. 3 του ν. 4823/2021, η Φ .10.1./1752/5-4-2023 απόφαση της Διευθύντριας Δ.ΠΕ. Δυτικής Αττικής περί μονιμοποίησης των αιτούντων, λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής ευδόκιμης υπηρεσίας, κατά (συμπληρωματική) εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007, δεδομένου ότι, κατά το χρόνο λήξης της διετούς δοκιμαστικής περιόδου από τον διορισμό των εν λόγω εκπαιδευτικών, καθώς και κατά τον χρόνο έκδοσης της ανακληθείσας απόφασης, δεν ήταν εφικτή η διενέργεια της αξιολόγησης αυτών, ελλείψει του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου, πρέπει, συνεπώς, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη ανακλητική απόφαση, κατ’ αποδοχή του σχετικού ισχυρισμού των αιτούντων, καθισταμένης ούτω αλυσιτελούς της εξέτασης των λοιπών λόγων ακύρωσης που παρατίθενται στο δικόγραφο.
10. Επειδή, εν όψει όλων των ανωτέρω, πρέπει η κρινόμενη αίτηση να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση της Διευθύντριας Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής. Εξάλλου, πρέπει να αποδοθεί στους αιτούντες το καταβληθέν παράβολο και να επιδικαστεί σε βάρος του καθ’ ου η δικαστική δαπάνη των ανωτέρω, το ύψος της οποίας καθορίζεται στο ποσό των 576 ευρώ.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Δέχεται την αίτηση ακύρωσης .
Ακυρώνει την Φ .10.1 /1752/6-4-2023 απόφαση της Διευθύντριας της Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής .
Διατάσσει την απόδοση στους αιτούντες του καταβληθέντος παραβόλου.
Επιδικάζει σε βάρος του καθ’ ου τη δικαστική δαπάνη των αιτούντων, ύψους πεντακοσίων εβδομήντα έξι (576) ευρώ .
Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα την 12η Ιουνίου 2024 και δημοσιεύτηκε στον ίδιο τόπο την 28η Ιουνίου 2024 σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του Δικαστηρίου.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΩΣΤΟΓΙΑΝΝΗ
ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ………………….
Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΑΛΚΗΣΤΗ ΚΑΛΛΙΤΣΗ