Διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.), με αφορμή τις τελευταίες εξαγγελίες της Υπουργείου Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για 5.250 μόνιμους διορισμούς πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2021-22 και άλλες 5.250 στη συνέχεια του σχολικού έτους 2021-2022, θα ήθελε να σας εκφράσει τη θέση του για το συγκεκριμένο ζήτημα. Βασική μας πεποίθηση και πάγια θέση μας είναι ότι οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση αποτελούν το μόνο ουσιαστικό και αποτελεσματικό δρόμο για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, τα οποία έχουν γίνει έρμαια της οικονομικής κρίσης και της πολιτικής που ακολουθείται διαχρονικά στην παιδεία.

Το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε με λύπη τον έντονο ανταγωνισμό από διάφορους φορείς, για το ποιος θα υπερισχύσει στην κατανομή των διορισμών στις δύο βαθμίδες, χωρίς να λαμβάνονται καθόλου υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Επιχειρηματολογούν με βάση τα κλαδικά τους συμφέροντα αδυνατώντας να κατανοήσουν ότι η κατανομή δεν αποτελεί λάφυρο ούτε παράσημο τιμής που θα το επιδεικνύουν στο κοινό που απευθύνονται.

Με έντονη θλίψη διαπιστώνουμε το γεγονός, ότι πανελλαδικά σε πάρα πολλά Δημοτικά σχολεία δεν έχουν, ακόμα, δοθεί οργανικές θέσεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων οι οποίες καλύπτονται εδώ και πολλά χρόνια με προσλήψεις αναπληρωτών. Επίσης, τα τελευταία χρόνια η «κατ’ εξαίρεση ανάθεση που αποφάνθηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας» μετατρέπεται σε κανόνα και γίνονται αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 70, οι οποίοι δεν μπορεί να έχουν επαρκή γνώση των συγκεκριμένων διδακτικών αντικειμένων με βάση τις ακαδημαϊκές τους σπουδές. Πολύ ορθά επισημαίνεται από έγκυρους επιστήμονες και εκπαιδευτικούς ότι «η έλλειψη ειδικών γνώσεων για συγκεκριμένες σωματικές και αναπτυξιακές λειτουργίες των παιδιών εμποδίζει την ορθή διάγνωση και σωστή εξάσκηση των ατομικών ιδιαιτεροτήτων των μαθητών, ενώ παράλληλα μπορεί να δημιουργήσει βλάβες στην υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών από ενδεχόμενες υπέρμετρες απαιτήσεις κατά τη διδασκαλία».

Τις ημέρες αυτές ολοκληρώνεται, η διαδικασία προσδιορισμού οργανικών κενών και πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2021 για την γενική παιδεία και την ειδική αγωγή από τις Διευθύνσεις ΠΕ και στη συνέχεια από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις. Τα ελάχιστα κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που καταγράφουν διαχρονικά οι Διευθύνσεις συγκριτικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών που γίνονται κάθε χρόνο και αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες έρχεται να επαληθεύσει και να επιβεβαιώσει περίτρανα την ακρίβεια των λεγομένων και των θέσεων μας. Ανησυχούμε έντονα για το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθούν οι επικείμενοι διορισμοί με βάση τα υπάρχοντα οργανικά και όχι σε συσχέτιση και αναλογικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια.

Σας καλούμε λοιπόν,

· να μεριμνήσετε για την πραγματική καταγραφή και αποτύπωση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων για τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας

· να θεσπίσετε οργανικές θέσεις σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και στη συνέχεια να προχωρήσετε στο διορισμό του απαραίτητου αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Πιστεύουμε, ότι θα κατανοήσετε το δίκαιο του συλλογισμού μας και των επιχειρημάτων μας και θα προβείτε στη θέσπιση οργανικών τόσο για τις «παλιές» (ΠΕ11, ΠΕ06, ΠΕ 79) όσο και για τις «νέες» (ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08 ΠΕ86, ΠΕ91) ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν στα σχολεία και να προχωρήσετε στο διορισμό αντίστοιχου και ικανοποιητικού αριθμού εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε.

Posted in ΑΡΘΡΑ, ΝΕΑ, ΟΚΠΕ.