ΙΕΠ: Στον «Καιάδα» οι κωφοί/βαρήκοοι εκπαιδευτικοί – Τους «απέκλεισαν» από την επιμόρφωση

 Υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ δεν εξασφάλισαν την ισότιμη πρόσβαση των κωφών – βαρήκοων εκπαιδευτικών, μέσω διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και υποτιτλισμού όπως ορίζει το εθνικό και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για τα άτομα με αναπηρία.

Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (OM.K.E.) εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) δεν εξασφάλισαν την ισότιμη πρόσβαση των κωφών – βαρήκοων εκπαιδευτικών, μέσω διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (Ε.Ν.Γ.) και υποτιτλισμού, στο Πρόγραμμα «Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού».

Όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος, την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023, απηύθυνε έγγραφο προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ),  με το οποίο τους καλούσε να διασφαλίσουν την πρόσβαση των κωφών – βαρήκοων εκπαιδευτικών στο εν λόγω πρόγραμμα με τα κατάλληλα μέσα, σύμφωνα με το εθνικό και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για τα άτομα με αναπηρία.

«Ωστόσο, μέχρι και σήμερα, η Ομοσπονδία μας ουδεμία απάντηση/ενημέρωση έλαβε επί της εξέλιξης αυτού. Αντιθέτως, με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι ενέργειες των αρμοδίων περιορίστηκαν στην επιλογή ενός -αμφιβόλου ποιότητας- αυτόματου συστήματος υποτιτλισμού, υποβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο τόσο την προσβασιμότητα των κωφών – βαρήκοων εκπαιδευτικών όσο και τον σκοπό του ίδιου του προγράμματος επιμόρφωσης.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να πράξει άμεσα τα δέοντα και να άρει τον αποκλεισμό των κωφών – βαρήκοων εκπαιδευτικώνδιασφαλίζοντας την ισότιμη προσβασιμότητά τους στο εν λόγω Πρόγραμμα, καθώς και σε οιαδήποτε επιμορφωτική δράση στο μέλλον» καταλήγει η ανακοίνωση.

 

ΠΗΓΗ

Social Media
Posted in ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΝΕΑ, ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ, ΟΚΠΕ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.