Η άποψη των εκπαιδευτικών μετράει ……..κάπου;;;;;

 

 

Αναρτήθηκε τελικά προς δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα opengov.gr το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Επί του παρόντος, δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν είναι ή όχι προς τη θετική κατεύθυνση οι προτάσεις του Υπουργείου. Οφείλουμε, όμως, να σταθούμε στο γεγονός ότι, όταν μία χώρα βρίσκεται εν μέσω πανδημίας, τέτοιου είδους τακτικές της Κυβέρνησης πρέπει να αποδοκιμάζονται από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα. Εύλογα, συνεπώς, το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) καταδικάζει την άκρως αιφνίδια κατάθεση προς διαβούλευση του νομοσχεδίου αυτού, την ώρα που τα σχολεία παραμένουν κλειστά και οι εκπαιδευτικοί δίνουν τιτάνιο αγώνα και κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες, για να κρατήσουν ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία και να στηρίξουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Μολονότι υπήρχε άπλετος χρόνος για διαβούλευση πριν την καραντίνα, εντούτοις δεν έγινε καμία προσπάθεια από το Υπουργείο προς αυτήν την κατεύθυνση. Για αυτόν τον λόγο, η συγκεκριμένη κίνηση του Υπουργείου μπορεί να χαρακτηριστεί ως πράξη όχι μόνο άκαιρη, αλλά και αντιδεοντολογική, δεδομένου ότι δεν προηγήθηκε κανένας απολύτως διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Είναι γεγονός ότι η πανδημία, ανάμεσα σε πολλά άλλα, ανέδειξε την τεράστια σημασία που έχουν οι τομείς της υγείας και παιδείας για την κοινωνία και τους πολίτες της. Αποτελούν δύο αγαθά, τα οποία κάθε δημοκρατικό κράτος οφείλει να διασφαλίσει για τους πολίτες του δωρεάν και με υψηλού επιπέδου παροχές. Επειδή από αύριο ξημερώνει μια διαφορετική κανονικότητα για όλους και με μια καινούργια οικονομική κρίση προ των πυλών για κάθε νοικοκυριό, το δημόσιο σχολείο θα πρέπει να αποτελέσει για τη συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών και τα παιδιά τους το σημαντικότερο στήριγμα της πολιτείας. Δηλαδή, θα πρέπει το δημόσιο σχολείο να αποτελέσει ύψιστη προτεραιότητα τόσο για την Κυβέρνηση όσο και για το Υπουργείο, επιδιώκοντας να τονίσουν τη σημασία της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, χρηματοδοτώντας γενναία το δημόσιο σχολείο, ώστε να είναι αυτό σε θέση να υποστηρίζει τολμήματα, όπως το τρέχον της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που αναπόφευκτα εισήλθε στη σχολική ζωή.

Γίνεται ουσιαστικά αντιληπτό ότι, μολονότι είναι πολύ εύκολο για το Υπουργείο να διαφημίζει και να καρπώνεται το ”προϊόν” της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ωστόσο είναι γνωστό σε όλους πλέον πως η επιτυχία του οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην υπερπροσπάθεια των εκπαιδευτικών. Η κατάθεση, επομένως, προς διαβούλευση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου σε καμία περίπτωση δε συνάδει με την όποια πρόθεση του Υπουργείου να σταθεί αρωγός στη μεγάλη προσπάθεια όλων των εκπαιδευτικών να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών για τις αξίες και τα ιδανικά του σχολείου.

Η Ομοσπονδία μας οφείλει να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στο Υπουργείο, τονίζοντας για μία ακόμα φορά ότι μόνο με τη συναίνεση των εκπαιδευτικών μπορούν να ευδοκιμήσουν οι όποιες αλλαγές που κάθε φορά απαιτούνται, για να μπορέσει επιτέλους το ελληνικό δημόσιο σχολείο να κερδίσει τη θέση που του αναλογεί στα δύσκολα μονοπάτια του 21ου αιώνα.

Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε.

Posted in ΟΚΠΕ.