Το Δημόσιο Σχολείο στη δίνη του «δημοσιογραφικού» Κορωναϊού

 

Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) είναι ιδιαίτερα προβληματισμένο για τη νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργήθηκε στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, ως αποτέλεσμα της πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης που λαμβάνει χώρα. Από τις πρώτες κιόλας ημέρες αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με υψηλό αίσθημα καθήκοντος βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, με μοναδικό σκοπό τη στήριξη των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους. Το Υπουργείο Παιδείας, μπροστά στην αβεβαιότητα του «τι μέλλει γενέσθαι», προχώρησε στην εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας, χωρίς όμως καμία προετοιμασία και με φτωχές ψηφιακές υποδομές, αφήνοντας απόλυτα εκτεθειμένους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο δημόσιο σχολείο και στηρίζουν τη δωρεάν εκπαίδευση απέναντι σε κάποιους εμπαθείς δημοσιογράφους, οι οποίοι, αδιαφορώντας για τη μεγάλη και ιδιαίτερα σημαντική προσπάθεια που γίνεται στο δημόσιο σχολείο, καταφέρονται με απρεπείς χαρακτηρισμούς εναντίον όλων των εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, με τη στάση τους οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί διαψεύδουν τον κάθε κακεντρεχή ή ακόμα και προκατειλημμένο, αφού αγωνίστηκαν και συνεχίζουν να αγωνίζονται, δοκιμάζοντας τα όριά τους και ξεπερνώντας κατά πολύ τον εαυτό τους. Σε περίοδο απόλυτου εγκλεισμού, αυτοί εργάζονται, όπως και πολλοί άλλοι εργαζόμενοι σε άλλα επαγγέλματα, αμέτρητες ώρες από το σπίτι σε υπολογιστή, και, δυστυχώς, σε αρκετές των περιπτώσεων, έχοντας στην κατοχή τους λιγότερα μέσα από αυτά που απαιτούνται, για να σχεδιάσουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό τους για τους μαθητές και τις μαθήτριές τους. Πρόκειται για μια διαδικασία απαιτητική και χρονοβόρα, όμως οι εκπαιδευτικοί δεν το βάζουν κάτω, ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και κρατούν ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία, υπερασπιζόμενοι στον μέγιστο δυνατό βαθμό τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Από την πλευρά του το Υπουργείο Παιδείας, παρότι αναγνωρίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών, εντούτοις τους προκαλεί έντονη σύγχυση με συνεχείς και διφορούμενες οδηγίες, με αποτέλεσμα να τους αφήνει ιδιαίτερα ευάλωτους στις ορέξεις εκείνων των δημοσιογράφων που επιμένουν να απομακρύνονται από τον ιερό σκοπό της αντικειμενικής ενημέρωσης.

Συνεπώς, λαμβάνοντας υπόψη την πολύ δύσκολη πλέον κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικοί, το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε ζητά από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να καταστήσει απόλυτα σαφές σε όλους, στελέχη της εκπαίδευσης και μη, ότι είναι στην ευχέρεια του κάθε εκπαιδευτικού να δομήσει την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία του, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών /τριών του. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο την προστασία της ηγεσίας του Υπουργείου έναντι των «ορέξεων» κάποιων λίγων, ευτυχώς, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να καλύψουν τη δική τους ανεπάρκεια, επιχειρούν να λανσάρουν και επιβάλλουν λανθασμένα πρότυπα στην κοινωνία, στοχοποιώντας συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων, θέτοντας μάλιστα στο τραπέζι και ζήτημα πληρωμής για την εργασία τους.

Παράλληλα, το Υπουργείο θα πρέπει άμεσα να φροντίσει για τον ανάλογο επαρκή εξοπλισμό όλων των μαθητών/τριών, παρέχοντάς τους πρόσβαση – σύνδεση στο διαδίκτυο και ηλεκτρονικό υπολογιστή, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στην αξιοποίηση της σύγχρονης και της ασύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης ακόμα και αυτοί/ές που οι οικογένειές τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στηρίξουν οικονομικά το όλο εγχείρημα. Μόνο με αυτόν τον τρόπο κανένας μαθητής και καμία μαθήτρια δε θα μείνει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία και επανέλθουν μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικοί στην κανονικότητα, θα πρέπει να ξεκινήσει ένας μεγάλος διάλογος μεταξύ της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ και της εκπαιδευτικής κοινότητας για όλα τα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης που χρονίζουν, αλλά δυστυχώς δε λύνονται. Η υποχρηματοδότηση των σχολείων, η έλλειψη ουσιαστικής επιμόρφωσης και οι μη επαρκείς διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, καθώς και ο μη εκσυγχρονισμός των σχολικών υποδομών είναι μερικά από αυτά. Έως τότε, όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν απρόσκοπτα να ασκούν το λειτούργημά τους με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν, δεσμευόμενοι όμως ότι θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους, για να παράσχουν τη δέουσα εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές/τριες, αλλά και ανταποκρινόμενοι στη νέα μεγάλη πρόκληση της μη φυσικής παρουσίας τους στην τάξη για όλο το χρονικό διάστημα που απαιτείται.

Το Δ.Σ. της Ο.Κ.Π.Ε.

Posted in ΑΡΘΡΑ, ΟΚΠΕ.