Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν… 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής

     Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία

Πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προανήγγειλε την έναρξη λειτουργίας δύο νέων αθλητικών σχολείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τον Σεπτέμβριο 2026.

Ο ίδιος τον περασμένο Δεκέμβριο, μιλώντας σε αθλητική ημερίδα  σημείωσε ανάμεσα σε άλλα ότι υπάρχειεπιδίωξη για αύξηση κατά μία ώρα εβδομαδιαίως της γυμναστικής στα σχολεία.

Μόνο που αυτά τα ακούνε  εδώ και χρόνια  οι εκπαιδευτικοί ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής που ενώ ήλπιζαν στην υλοποίηση  των εξαγγελιών, βλέπουν να παρατείνεται συνεχώς το χρονοδιάγραμμα πραγματοποίησης και εξανεμίζονται οι ελπίδες. Αρχικά βλέπετε είχαν εξαγγελθεί 13 αθλητικά σχολεία, ενώ η αύξηση των ωρών της Γυμναστικής κάπου «ξεχάστηκε »(;) στην πορεία…

Σύμφωνα με μάλιστα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας στις 31/07/2024, ανέφερε ότι “ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας τους τοποθετείται το σχολικό έτος 2025-2026 και εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία ώστε να λειτουργήσουν τα αθλητικά σχολεία στις 13 περιφέρειες, το πόρισμα προτείνει να λειτουργήσουν πιλοτικά δύο αθλητικά γυμνάσια κοντά στο ΟΑΚΑ στην Αθήνα και το Καυτανζόγλειο Στάδιο στη Θεσσαλονίκη”. Επίσης ανακοινώνει ότι: Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι να αυξηθούν οι ώρες της φυσικής αγωγής στα σχολεία, καθώς –όπως αναφέρει αρμόδιο στέλεχος– «μετά την πανδημία και τις περιόδους της καραντίνας, έχει παρατηρηθεί ότι τα παιδιά αθλούνται λιγότερο και δεν επιλέγουν φυσικές δραστηριότητες»

Η συνέχιση των καθυστερήσεων υποσκάπτει τόσο την αξιοπιστία των εξαγγελιών όσο και την προσδοκία για μια σύγχρονη και ευέλικτη εκπαιδευτική πολιτική που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς, επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί…

Ας δούμε όμως τι λέει σχετικά η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής:

Επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση, Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία

Στις 31 Ιουλίου 2024, ανακοινώθηκε με μεγάλη έμφαση η πρόθεση ενίσχυσης της Φυσικής Αγωγής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, περιλαμβάνοντας τη διδασκαλία γυμναστικής από το νηπιαγωγείο, την αύξηση μίας επιπλέον ώρας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης -ήδη από τον Δεκέμβριο του 2023- καθώς και την επαναλειτουργία των αθλητικών σχολείων.

Η υλοποίηση αυτών των πρωτοβουλιών αναμενόταν να συμβάλει σημαντικά στην καλλιέργεια της αθλητικής κουλτούρας και στην προαγωγή της σωματικής υγείας των μαθητών, με τα Αθλητικά Σχολεία να προγραμματίζεται να ανοίξουν τις πόρτες τους το σχολικό έτος 2025-2026. Η προσδοκία αυτή συνοδευόταν από εξαγγελίες για τη δημιουργία 13 αθλητικών σχολείων, ένα σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Ωστόσο, παρά την αρχική αισιοδοξία, οι εξελίξεις αποδεικνύονται απογοητευτικές. Η διαδικασία υλοποίησης καθυστερεί αισθητά, με διαδοχικές αναβολές που θέτουν εν αμφιβόλω την προοπτική επίτευξης των στόχων αυτής της πολιτικής παρέμβασης. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αντί για την ευρεία εφαρμογή που είχε ανακοινωθεί, εξετάζεται η λειτουργία μόλις δύο πιλοτικών αθλητικών σχολείων, εφόσον δεν καταστεί εφικτή η πλήρης προετοιμασία για την επόμενη σχολική χρονιά.

Η αναβολή αυτή εγείρει προβληματισμούς σχετικά με τη συνέπεια της εκπαιδευτικής πολιτικής, την οργανωτική επάρκεια και την προτεραιότητα που αποδίδεται στην αθλητική εκπαίδευση. Παρότι οι στόχοι για την ενίσχυση της φυσικής αγωγής ευθυγραμμίζονται με διεθνείς τάσεις για την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, οι καθυστερήσεις αυτές ενδέχεται να υπονομεύσουν τη σημασία του εγχειρήματος.

Το ζήτημα της περιορισμένης υλοποίησης, από 13 σχολεία σε 2 πιλοτικά, φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία της στρατηγικής προγραμματισμού, της διαχείρισης πόρων και της πολιτικής βούλησης για την έγκαιρη εφαρμογή των εξαγγελιών. Η αθλητική εκπαίδευση δεν αποτελεί απλώς έναν τομέα ανάπτυξης φυσικών δεξιοτήτων, αλλά συνιστά θεμελιώδη πυλώνα για τη διαμόρφωση υγιών και ενεργών πολιτών.

Η επιτυχημένη εφαρμογή των μέτρων αυτών προϋποθέτει όχι μόνο την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης, αλλά και τη στελέχωση με εξειδικευμένο προσωπικό και την άρτια υλικοτεχνική υποδομή. Η συνέχιση της καθυστέρησης υποσκάπτει τόσο την αξιοπιστία των εξαγγελιών όσο και την προσδοκία για μια σύγχρονη και ευέλικτη εκπαιδευτική πολιτική που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς.

ΠΗΓΗ

Social Media
Posted in ΝΕΑ, ΟΚΠΕ, ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.